F1Kent
F1_KENT, tüm belediyele birimlerinin üzerinde çalışacağı ve her birimin kendi işini kolaylıkla takip edeceği ortak bir platform oluşturmaktadır.
Sözel bilginin tek bir yerde tutulması: F1_KENT uygulamaları tek bir sunucu üzerinden çalışmaktadır. Tüm çalışanlar aynı sistem üzerindeki tek ve güncel olan bilgiyi kullanmaktadırlar. İşlemler çoklu kullanıma elverişli olduğu için aynı işlemi birden fazla kullanıcı aynı anda yapabilmektedir. Sistem tüm hareketleri kendi içersinde anlık olarak takip edebilmektedir.
Güvenli yedekleme: F1_KENT’de tüm kayıtlar Oracle Veri Tabanı tarafından sunucu üzerinde tutulmaktadır. Sunucu üzerindeki kayıtlar ortam yedekleme cihazları ile yedeklenmekte ve saklanmaktadır. Yedeklenen kayıtlar sadece o güne ait değil o ana kadarki tüm kayıtları içerir. Bu şekilde hiçbir bilgi kaybı yaşanmamaktadır. Bununla birlikte kullanıcıların yapmış olduğu tüm işlemler de sistemde tutulmaktadır. Veritabanının şifreleri müşteriye verilmekte ve veriler hiçbir şekilde şifrelenerek saklanmamaktadır. Böylece belediye her zaman kendi verisine erişebilir, görebilir ve farklı bir ortam ile entegre edebilir.
KPS entegrasyonu: F1_KENT ve web.kent uygulamaları İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ve denetlenen Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS) ile tam entegre olarak çalışmaktadır.Bunun neticesinde her türlü işlem hem muhatap no ile hem de T.C. Kimlik No ile yapılabilmektedir.
Dinamik: F1_KENT kullanıcıların girmiş olduğu ve güncelleme yaptığı tüm veriler yönetici ekranlarında anlık olarak ve hızlı bir biçimde görülebilmektedir.
Gelir Artışı: F1_KENT, belediyenin beyana veya tahakkuka dayalı tüm gelirlerinin takibinde önemli bir kontrol sistemi sağlamaktadır. Vatandaşa ait tek sicil ile o kişinin tüm gelir gruplarındaki hareketleri anında takip edilebilmektedir. Vatandaşa ait farklı siciller var ise bunlar tek bir sicil altında birleştirilmekte ve bilgi tek bir elde toplanmaktadır. Böylece mülkiyet ve kiracı hareketlerinin takibi edilebilmekte ve kaçaklar önlenmektedir.
Mali Yeterlilik: F1_KENT programının mali uygulama alanlarından (Analitik Bütçe ve Muhasebe, Taşınır Mal İşlemleri, Personel Özlük ve Maaş Entegrasyonu…) belediyenin finansal işlemlerine analiz imkanı sağlayan ekranlar ile günlük veya dönemsel olarak tüm bilgilere ulaşılabilmektedir. Ayrıca günlük tahsilatın otomatik muhasebeleştirilebilmesi gibi uygulamalarla kullanıcının iş yükü oldukça hafifletilmiştir.
Güncelleme: F1_KENT programının güncelleme işlemleri internet bağlantısı ile merkezden zamanında ve sorunsuz bir şekilde yapılmaktadır. Yerinde müdahale gerektiren sorunlar, mevzuat hakkında bilgilendirmeler ve eğitimler ise uzman kadromuz ile belediyelerde gerçekleştirilmektedir.
GIS ile birlikte kullanabilme: MIS ve GIS’i aynı anda kullanma imkanı veren F1_KENT ile belediyecilik hizmetleri çok daha etkin gerçekleştirilmektedir. ‘Adres Bilgi Sistemi’ni kullanarak taşınmaza ait saha çalışması verilerinin harita üzerinden ilişkilendirilmesi yoluyla belediyedeki veriler güncelliğini her zaman koruyabilmektedir. Sürekli güncel tutulan veriler ile kurumdaki kayıtlara gerek haritadan gerek ekranlardan en doğru ve hızlı bir biçimde ulaşmak artık daha kolay olabilmektedir.
E-Belediye ve Elektronik imza: F1_KENT sunduğu güçlü altyapısı ve uluslararası standartlara uyumluluğu nedeniyle kurum içerisinde yapılan işlemler rahatlıkla İnternetten sunulabilir veya e-imza uygulaması ile entegre edilebilir.
Kelime İşlem ve Ofis Uygulaması: Ayrı bir lisans gerektirmeden içinde barındırdığı gelişmiş kelime işlemcisi ile ‘Windows Word’ uygulamasına benzer bir ofis ortamı oluşturmaktadır. Word belgeleri okunabilmekte veya oluşturulan belgeler word ortamında saklanabilmektedir. Ayrıca evrak otomasyonu ile entegre edilerek üretilen bir belge, evrak veya dilekçeye ek yapılarak dolaşması sağlanabilmektedir. Encümen ve Meclis kararları için şablonlar üretilebilmekte, şablonların içi F1_KENT tarafından otomatikman doldurulabilmektedir.
Farklı Kaydetme Özelliği: F1_KENT uygulaması ile her türlü raporunuzu ağdaki herhangi bir bilgisayara farklı bir formatta (word, Excel, HTML, XML, PDF ..vb) kaydedebilirsiniz.
Resim Özelliği: İlgili ekranlara ekleyeceğiniz resimlerle ekranlarınız çok daha anlamlı hale gelecektir. F1_KENT uygulaması ile personel ve bina resimlerini sisteme entegre edebilirsiniz. Ayrıca ilgili ekranları çağırdığınızda resimleri ile birlikte ekrana getirilecektir.
F1_KENT Uygulama modülleri
• Belediye Gelirleri (Emlak,ÇTV,Su v.b)
• Bütçe ve Muhasebe Uygulaması
• Personel ve Maaş Uygulaması
• Yazı İşleri ve Evrak Otomasyonu
• Encümen-Meclis Uygulaması
• Satınalma ve Stok Takibi
• Zabıta Uygulaması
• Nikah Modülü
• Cenaze Modülü
• İktisat Modülü
• Fen İşleri ve Yatırım Takip
• İmar Modülü
• Emlak İstimlak
• Kira ve Ecrimisil
• Makine İkmal
• Hukuk
• Sağlık Modülü
• Adres Bilgi Sistemi
YÖNETİCİ MASALARI
Yönetici Masası uygulaması, F1_KENT kullanıcıları tarafından girilen veya güncellenen tüm bilgileri, yöneticilerin önüne anlamlı ve hızlı bir şekilde getiren dinamik bir ‘Karar Destek Uygulaması’dır.
Mali ekranlar: Kurumun finansal parametrelerini analiz eden bu ekranlar ile anlık ve dönemsel mali bilgiler elde etmek mümkündür. Ekranlar YTL ve Analitik Bütçe Sistemi ile uygundur.
İdari ekranlar: İdari bilgi içeren bu ekranlarla kurum çalışanları hakkında birçok analiz yapılmaktadır. Ayrıca yönetişim anlamında analiz ekranları ve grafik bilgileri içermektedir.
E-BELEDİYE
Bu uygulama ile belediyeler vatandaşları ile elektronik ortamda buluşmaktadırlar. Vatandaşlar, belediyenin web adresini tıklayarak belediye ile ilgili tüm bilgilere ulaşabilmekte, belediyede yapılan çalışmaları görebilmekte ve belediyecilikle ilgili tüm işlemlerini web ortamından gerçekleştirebilmektedirler.
E-belediyecilik ile vatandaş, istediği zaman, istediği yerden belediyenin web sitesine bağlanarak emlak ve çöp vergisi borcunu öğrenebilmekte, vergi ve ruhsat ödemelerini yapabilmekte, ihaleler hakkında bilgi edinebilmekte ve belediye hizmetlerini anında takip edebilmektedir. Bunların yanı sıra vatandaşlar belediyenin web sitesinde yer alan formları doldurarak, sorun ve şikayetlerini elektronik posta yoluyla ileterek yönetime katılma imkanı bulmakta ve böylece etkin bir yönetim anlayışı ile katılımcı, şeffaf belediyecilik gerçekleştirilmektedir.
ALO BELEDİYE
Bu özellik sayesinde dışarıdan telefon ile arayan mükellefler, borçlarını öğrenebilmekte, ödeyebilmekte, mesaj bırakabilmekte, fax ile hesap dökümü isteyebilmekte ve yardım alabilmektedirler.